Veel gestelde vragen van leveranciers

In het “Leveranciers Dashboard zie je wat jij hebt verkocht en wie iets bij jouw heeft gekocht.
Hier zie je ook de mogelijkheid om nieuwe producten toe te voegen of prijzen aan te passen.

Bij Mijn Profiel zie je al je persoonlijke gegevens. Je kunt hier via “Accountgegevens” je wachtwoord veranderen en ook je email aanpassen.
Bij “Mijn bestellingen” zie je wat jezelf hebt gekocht/besteld.

Op het “Leveranciers Dashboard” kun je via het tabblad “Producten” een nieuw product toevoegen.
Kies voor een ‘eenvoudig product‘ met een vaste prijs.
Geef je product een prijs en duidelijke titel en een korte beschrijving welke in de site naast de foto komt te staan.
Een goede foto erbij plaatsen is heel belangrijk om je producten beter te verkopen. Klik op het grijze plaatje om een foto vanaf je computer toe te voegen. (liefst minimaal 500×500 pixels)

En vink de categorie aan waarin jouw product thuis hoort.

Note: In deze site worden de velden voor “tags” en “omschrijf product/dienst*” , niet getoond in de site. Dus hoef je niet in te vullen.

De vinkjes “Vitueel” of “Downloadbaar”, zij alleen van toepassing voor bijvoorbeeld entreebewijzen of cadeaubonnen, die men na betaling dan kan downloaden.

De bedragen die jij invult zijn exclusief BTW!
De Btw is standaard 9% . Als je een ander tarief hanteert kies dan bij het Tabblad BTW voor 21 of 0% btw.

Inventaris hoef je alleen in te vullen, als je dit hebt afgesproken ons.

Verzendkosten hoef je niet in te vullen. Als die anders zijn dan standaard, neem dan contact op met ons.

Ja, dat is zeker belangrijk omdat koper vaak producten zoeken op categorie.
Je product wordt dan in de marktplaats vindbaar achter de  juiste (oranje tab) . Dus zet fruit bij “Prof-fruit”, vlees bij “Prof-vlees” etc.

Deze categorieen heten “Prof-” omdat we nu alleen nog aan de professionele markt verkopen.
In de toekomst willen we ook aparte categorieen kunnen aanmaken, welke dan alleen zichtbaar zijn voor consumenten.

Een “Eenvoudig product” maken, wil zeggen dat het een vaste prijs heeft per stuk of gewicht.

Een Variabel product, kan een prijs hebben die verschilt per gewicht. Bijvoorbeeld 5 kilo is in verhouding goedkoper dan 1 kilo.
Voor een variabel product moet je het volgende doen:

  1. Scroll naar onder bij je product-bewerkingspagina en klik daar eerst op “attributen”.Kies hier of je de variabele prijs per “gewicht” of per “stuks” wilt invoeren.
  2. Klik het vlakje open en selecteer de gewichten of aantallen die je wil t gebruiken bij “waarden” en vink aan!
  3. En Vink aan” Kies als variatie”.
  4. Vervolgens ga je naar “Variaties“. Wacht geduldig tot dat het attribuut wat je hebt gekozen verschijnt.
  5. Vul hier per gewicht of stuks die je hebt geselecteerd de betreffende prijs in.
  6. Let op dat je ook per variatie de voorraad invult. En vergeet niet op te slaan.

 NOTE: bij een variabel product zie je in de winkel de prijs van-tot. Als men op het winkelmandje klikt ga je daarom eerst naar het product om hier je keus van de variatie te maken om de te betalen prijs te zien. Dan pas kun je het in je mandje stoppen en gaan afrekenen

In het leveranciers Dashboard kun je mij ‘producten‘ een product foto plaatsen. 

Deze foto wordt automatisch vierkant getoond in de site, maar moet wel groter zijn dan 500×500 pixels en kleiner zijn van 2MB.

Je kunt ook ‘extra product afbeeldingen’ toevoegen aan de productpagina. Deze verschijnen dan in het klein onder de foto in je webwinkel. Mensen kunnen erop klikken en zo meer van jouw product zien.

Iedere verkoper heeft zijn eigen mediabibliotheek op de site, waar afbeeldingen kunnen worden geupload vanaf een eigen computer naar de website.

Via de pagina “Leveranciers dashboard” naar “Instellingen”  en daar naar het tabje “Winkel”.
Hier kun je de hoofdafbeelding van jouw winkel plaatsen . Ook kun je hier een logo plaatsten.
Voor een mooie scherpe header afbeelding moet je afbeelding minimaal 1650×350 pixels groot zijn.
Voor het logo minimaal 300×300 pixels.

Je kunt hier ook de beschrijving over jouw winkel/bedrijf aanpassen.

Ja, dat kan. Ga in het Dashboard naar “Kortingsbonnen”. Bedenk een korte code die je uitdeelt aan je klanten. Vul in hoeveel korting je geeft en tot welke datum deze geldig is.

De klanten kunnen bij het afrekenen deze kortingscode invullen.

Leveranciers zorgen, in principe, zelf voor het transport naar PUURland Grootverbruik . Dit is het verzamelpunt van waaruit producten verder de stad in vervoerd worden naar de kopers, door de Groene Rijders.
Zodra je bent aangemeld als verkoper nemen wij contact met je op over de logistiek.

Ja. Jij bepaalt zelf de prijs en hou daarbij rekening met een commissieLees hier meer over in de afspraken.

Overige vragen

Neem dan gerust contact op met de Puurland Grootverbruik.